https://www.egemengazetesi.com/files/uploads/user/0e42907936.jpg
Metin BOSNAK

Ülkücülük

26-04-2022 01:49

Ülkücülük Böyledir!

 

Evvela eskisi, yenisi olmaz.

Ya eskiden değildir ya da yenilenen başka şeyler vardır.

Yaşına bakmadan, her ülkücüde bir onulmaz ergenlik vardır.

Onu yaşatan da öldüren de budur.

Yaşatır, çünkü kuralsız bir bozkırda at sürmektir ülkücülük.

Öldürür çünkü ata binmenin artık spor olduğu, kuralların olduğu bir âlemde trafik ışıkları var.

Bu kurallar ülke içinde de ülkeyi sıkan dışarda da.

 

Ülkücülük, IQ'dan çok EQ ile yürüyen bir kimliktir.

O nedenle, "Türk-İslam" deyince Tanrı Dağı ve Hıra Dağı akla gelir.

 İkisi de dağ olunca, doğrudan engeller ve engelleri aşmak için kendinin ufak kaldığı, dolayısıyla ya da efsanedeki Dağı eritmesi, yok etmesi lazım ya da dağın aşılmazlığı temasıyla hüzne gark olması.

Oysa dağ yerinde dursun, eritecek zaman da yok.

O halde, üzerinden ya da eteğinden bir yok bularak menzile ulaşmak lâzım.

Deli Dumrul örneğinde olduğu Azrail'e meydan okuyan ülkücü, köprüyü ovaya değil, gerekli yere yaparsa mesele tamam olacak.

 

Ülkücülük, aynı zamanda bir Narsist meyli beraberinde getirir.

Suda kendi kimliğini görüp seven ancak aslında ona ulaşmak için kendini de feda eden bir kimlik.

Bu durum farklı ekollerde de olsa da, ülkücülükte revaç bulur.

O da her ülkücünün en güzel, ideal ülkücü modelinin, hatta Türk modelinin kendinden öte olmamasıdır.

O nedenle, kendince ülkücü olanlar haricinde diğer ülkücüleri pek hazzetmez.

Ocakta pişenler kadar, ocakta yananlar kadar, ocakta kısık ateşte ham kalanlar da vardır.

Ama Ocak kemâli, bir efsane olarak, yanma adaylarına anlatılır durur.

 

Ülkücülük, vatan millet söz konusu olunca, kendini birinci dereceden sorumlu hisseder.

Vatan bilinci, o vatanda sahip olduğu tapu, ruhsatla bağlantılı değildir.

Kollektif şuuraltının, bireysel yansıması olarak ortak Ana’yı koruma kollama hissidir.

Hatta bu nedenle Devlet Baba’dan çok da dayak yediği olmuştur.

Bir şey yapması, yapabilmesi mesele değildir.

O farkında olmadan kendini cephede hissedecek, tüm heyecanı ile müdahil olacaktır.

Bu da onu Boğaç han modeline uygun kılar. 

Dahası, attığı yumruğun hasmına mı hısmına mı yaradığını anlamadan yumruğunu tüm hışmıyla sıkmıştır, dişleriyle beraber.

Arada Dede Korkut’u dinlediği olur, ancak onu başta değil, genelde sonradan haklı bulur.

Arapçanın değil, Kur’an’ın kutsal olduğuna inanır, ama Türkçe de okumaz.

 

Ülkücünün Atsız modelleri ile atlı modelleri arasında da farklar vardır.

Bazılarına göre, iki model de aslında Üsküdar’dan geçmiştir.

 

Lâkin çoğunun havsalası bunu kabullenemez çünkü ülkü varsa ülkücülük de vardır diye inanır.

Türk olmanın gururunu yaşar, ama Türk olmayı bir yandan Turan’la büyütme çabasında olur, bir yandan da Türkiye içinde küçük ve ezik bir kabile kimliği olarak görme, gösterme riskine girer. Sonra birden Orta Asya ve Çin Seddi derken, aklı “Çin’in ipeğine” takılır. Bir de ona takılanlara. Madem bu kadar büyüktür de neden büyüklükler hep mazide kalmıştır diye düşünürken, yine nedenleri maziden bir anlatıda bulur.

Sonra Tabgaçları arar etrafında; olmayan, doğru gitmediğini sandığı bir şeyler varsa mutlaka hainler vardır. Hainle kahraman arası bir belagati bir 150 yıllık sarkaç ahesteliğinde tik tak etmeyi taktik edinmiştir. Oysa hata, kusur, eksiklik, noksanlık, düşüncesizlik, atılganlık, beceri eksikliği, aşırı heyecan ya da atalet gibi kelimelerle anlatacağı çok şey olduğu gibi, kahraman yerine de belki kendi yapabileceğinin kendinden bir gün önce yapılması tanımlaması da gelebilir.

 

Ve ülkücülük zapt etmesi zor bir liderlik arzusunu, iktidar iştiyakını varlığında barındırır. Bu arzunun temelinde ille de iktidar nimetleri yoktur. Ama milletin, onun ülkücülük normlarına onay vermesi açısından önemli, “azınlık, yalnızlık” hislerine cevap olması açısından önemlidir. Rahmetli Başbuğ, bu konuya biz iktidarda değiliz, ama fikirlerimiz iktidarda” tarzında yaklaşmıştı. Rahmetli Muhsin Başkan da, “halkımız bizi sever takdir, eder, ama oy vermez” tarzında özetlemişti. Öyleydi de. MC hükümetlerinde koalisyon ortaklığı sonrasında bir kere de Ecevit’e bahşedilen hükümet başkanlığı, bir yandan fedakârlık bir yandan da ikbal beklentisi olmadığını işaret eden tavırdandı. Ancak Devlet Bey döneminde, yönetimde yaşlı model ülkücüler, genç kuşak ülkücülerin, tüketim toplumu alışkanlıklarına daha yatkın olduğu dönemleri devam etti. O nedenle, hem karizması, hem de fikirleriyle MHP’yi hem coşturan hem pusturan, bunu da bir el hareketiyle yapabilen Başbuğ yerine, meydanlarda kükreyen, TV programlarında tam bir mahcup Anadolu delikanlısı olan Devlet Bey zamanında, durumlar farklılaştı. Gerçi, Başbuğ döneminde de, bazı kararlara binaen isyan bayrağı açmalar oldu, ancak Başbuğ “lider, doktrin, teşkilat” üçlemesinin yumuşatmayı bildi. Devlet Bey, doktrinden bahsetmeyen bir teşkilatı, doktrinlere bağlı bir lider olarak götürme çabasında oldu.

 

Eski kuşak ülkücülük, komünist karşıtı olmayı, temel varlık nedeni olarak gördü. Bu şekilde hem Rus zulmü altında inleyen Türk gardaşların, garındaşların yanında olacak hem de Osmanlı’yı bitiren Rus’a karşı da tavır alacak, ateizme karşı da duracaktı. Perdenin arkasında, ABD, NATO muhipliği de bundan kazanacaktı. O nedenle, Türkiye ve Türk karşıtlığı kadar, Amerika NATO karşıtlığı da ülkücülüğün hedefi oldu.

Yeni kuşak ülkücüler, artık daha yaşı başı oturmuş, biraz daha serinkanlı bakan abilerini beğenmediği gibi, solculara olan kültürel ezikliklerini atmış, dil, yabancı kültür vs. de öğrenmiş, felsefeye filan dalmış, ayrıca Ahmet Kaya dinler olmuştu. Yetmemiş, kendi içinden Milli Ahmet Kaya modellerini de çıkarmıştı.

Ancak Turan deyince, muhayyel bir âlem orada duruyordu. Gitmesek de görmesek de oralar nasılsa bizimdi. Bir de Turan illerine gidişlerin, “Çin’in ipeği…” kadar Türkistan’ın “ipeği…” de olduğunu hatırlattı. Köklere dönmenin bir yolu da bu olmalıydı… Ve aslında Turan’ın adı da edilmez olmuş, Balkanlar ve Kafkasya ve Orta Asya yerine Türkiye Turan’ı ifade eder olmuş, eh biraz da Macar kardeşlerimizle de Atilla muhabbeti yapar olmuştuk…

 

Ancak, nerde yaşamak isterseniz dediklerinde, Türkiye o kadar da vazgeçilmez olmamaya başlamıştı. Dahası, belki “Batı” dedikleri de o kadar kötü değildi aslında. Hem Türkler de piyano filan öğrenirdi nasılsa, hatta Türk kızları da bale filan neden öğrenmesindi!  Moskova’dan o kadar korku da kalmamıştı. Hem Ukrayna zaten eskiden bizim yerlerdendi…

 

Ülkücülük, bir de seçim öncesinde lidere toz kondurmamak, ama seçim sonrasında lidere her türlü sözü reva görmektir. Vagondan, bisiklet pedalına, Ferdi Tayfur’dan klasik arabaya kadar gündeme getirip, sonrasında da varlık nedenini tam kavramadığı bazı olay ve kişiler için yine “ihanet” çözümüne sarılmaktır. Her sallanan yaprağı Matadorun elinde kırmızı pelerine hınçla hamle yapan boğa gibi algılamak, pelerini hedef görüp matadoru ıskalamak da ülkücülük şiarından olup, bir sonraki seçime kadar yine Devletin bekasını, milletin selametini düşünerek hüzne kapılmaktır ülkücülük.

 

Ülkücülük, “normal” olamayan şartlarda çok üstenci normlarla hüzün yaşamaktır. Bazen gerekli, bazen gereksiz! Nizamcı da olsa, âlemci de olsa, Bayrağının rengini kanında bilen, onun için ölmeyi, onun için yaşamaktan anlamlı gören bir kimliktir ülkücülük. Ve yavuklusuna söylemekten imtina ettiği sözleri, vatan için, bayrak için boca etmektir.

 

Ve Bayrağı gözlerinden gönlüne indirmiş, bayrak direği olmaya and içmiş, ama dalgalanan bayrak ben değilim diye de ikinci defa hüzünlenmenin adıdır ülkücülük. Atsız ile Seyit Arvasi arasında, Gökalp’e selâm çakan, Akçura’ya kucak açan, bu esnada, dağınık zihin coğrafyası içinde kendini unutmanın adıdır ülkücülük.

 

Ve başına gelen her bela ve sıkıntıyı yeterince kendisinin yeterince Türk olmadığına ya da Türkün yeterince olmadığına yoran, Türk olmanın kendi başına her fazileti üzerinde topladığını düşünen, “garip”liğiyle gurur duyan, “alp” ile “eren” arasında fark görmeyen, İslamlaşmak ile Araplaşmak arasındaki farkı gören, ancak onu da Türklerin zaten önceden de faziletli bir millet olduğuna inanan bir Kim’lik.

 

Ve tarih aynasında, kendini aramanın adıdır ülkücülük. Otağında aynası olmayan bir kimlik.Bazen kurt bazen mankurt olarak tezahür eden kocaman bir kimliktir.

Arz ederim.

 

 

 

Neler Söylendi?

DİĞER YAZILARI MUHSİN BAŞKAN Mum Titrer Hanemizde CHP'yi Ne Zaman Sevdim İSLAMCILIKLA MÜSLÜMANI, TÜRKÇÜLÜKLE TÜRKÜ YABANCILAMAK SOSYAL MEDYANIN SOS'LARI PARALEL YAPI Bosna'daki Türk Üniversitesi: IUS DER SPİEGEL "BOYUN EĞME" DİYOR DEVRİM Mİ DEDİNİZ? BİRLİK VE BERABERLİK NEDİR? DİL TARİH VE İDEOLOJİ AYNAYI ARAMAK... MAKULLER AKİLLERE KARŞI VEDA HUTBESİNİ OKURKEN HİNLİK VE HAİNLİK ÖTESİNDE TARİHE BAKMAK ALPEREN OLMAK BİR HİLAL BİR İHTİLALDİR DELİLİĞE ÖVGÜ AŞK'A DAİR YAKLAŞIMLAR BİLİM, İDEOLOJİ VE DARVİNİZME DAİR YALAN DÜNYADA GERÇEK TARİH OLUR MU? DELİ DUMRUL'UN KÖPRÜSÜ ORTAYA KARIŞIK HALLERİMİZ EFKAR VE HERZELER YUSUF, ŞEHİR VE TABUYA DAİR EĞİTİME NEDEN HAYIR? EFKAR VE HERZELER "ADAMLARIN" PLANI HER ZAMAN TUTAR MI? İNGİLİZ'CE KONUŞMAK... BEN ÖLÜNCE KİM KALIR? BİLMENİN MALİYETİ NEDİR? BU ÜLKEYİ ANLAMAK... NİYET TAVŞANLARI VE TARİH ŞERİF MARDİN VE CUMHURİYETİN GETTOLARI FERMAN VE FETVA BAYRAMLARDAN BAYRAM BEĞENMEK AŞKIN BAR/KODU MEVSİM SONU İNDİRİMLİ LİBERALCİLİK YOL DA İÇİMİZDE SEYYAH DA! OSMANLI NE ZAMAN ÖLDÜ? SÜRGÜN KAYIP MEDENİYETİ ARARKEN... KÜRDİSTANA DAHA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ? İKİNCİ YEŞİL KUŞAK PROJESİ MHP NEREYE GİDİYOR? NASIL BİR GENÇLİK? KİM KORKAR EBU ZER'DEN? MEHDİ NE ZAMAN GELECEK? "GÜZEL VE YALNIZ ÜLKE"YE Milliyetçilik ve Kürtler İLETİŞİM VE PROPAGANDA BATILILAŞMAK TWITTER'DA KENDİMİZİ OKUMAK "DANIMARKA ÜLKESİNDE KOKUŞAN ŞEYLER" BİSİKLETİN İSLAMİ OLANI FİRAVUN VE HİÇ'LİK KAMUSAL ALAN DÖNÜŞTÜ MÜ? KADIN, ŞEYTAN VE ÖLÜM ÇEVRİM İÇİ AHLAK ÖLÜM VE YAŞAMA KORKUSU KISKANÇLIĞIN KISKAÇLARI 11 Eylül ve ABD YA 12 EYLÜL SONRASI? Korku ve alkışlar arasında Ortadoğu AYDIN, MÜNEVVER VE ENTELEKTÜEL ORTADOĞU'DA OLANLARI ANLAMAK KAVGA NEREDE? KAVGA NEREDE? ORTADOĞU'NUN YENİDEN TASARIMI SUSMAK, PUSMAK VE BİRLİK DİL VE TARİH KAVGAMIZ HOLİGARŞİ Said Nursi ve Cemaat algısı Size “İslamî alt-çevre” diyebilir miyim, “abi”? MUHAFAZAKÂRLIK NEDİR? TÜRK LİBERALİZMİ AŞK MI MAŞUK OLAN? DİN'ERCİLİK SİVİL İTAATSİZLİK NEDİR? NEDEN KÜRT ÇALIŞMALARI ENSTİTÜSÜ? DEĞİŞİM İDEOLOJİSİ VE LİBERAL PROPAGANDA 12 EYLÜL SONRASI UZLAŞMA LİBERAL STATÜKOCULUK UYKUYU ÖLDÜRMEK "EKSİK ETEK" BABİL, DİL VE PROPAGANDA DENKTAŞ'IN ÖLÜMÜ AİKİDO VE "KÜRDİSTAN" DEĞİŞİM TÜRKÇE VE İDEOLOJİ "KASIMPAŞALI" BAŞBAKAN "İBRAHİMİ DİNLER" BİLİMLE DİNİ UYUŞTURMAK KOLTUĞA OTURAN VE KOLTUĞUN OTURDUĞU İNSAN TEMCİT PİLAVI VE YENİ OSMANLI RODRİGEZ NEDEN LİBERAL OLAMAZ? BEN'SİZLİĞE ŞİİR TOPKAPI'DAN DOLMABAHÇE'YE DÜŞERKEN ERBAKAN'I ÖZLERKEN MÜSLÜMAN VE İSLAMCI İSLAM VE FEMİNİZM KAÇIRILAN GÜNDEM BIDEN NOTLARI DEMOKRASİDE KİM KİM ÖPÜYOR ARAF'TA TARİHLERDEN TARİH BEĞENMEK İKİNCİ YEŞİL KUŞAK PROJESİ ARAFTAKİNİ ÖZLEMEK Hayatta Sürgün Olmak AKADEMİSYENLİK KÜRESEL KARADUL TEFRİKALARI GÜNCELLENEN MESİHİ BEKLERKEN TÜRKİYE KOLTUK, TURNUSOL VE KİMLİK BOSNA'DA BİR TÜRK ÜNİVERSİTESİ KOVBOY MEHTERANLA JAZZ ÇALARKEN Amerika ve Anti-Amerikan Kimlikler AMERİKAN KİMLİĞİ VE ŞEYTANLARI DÖNÜLMEZ AKŞAMIN UFKUNDAYIZ KUTLU VEDA DEĞİŞİMİN TÜRKÇESİ VE UYANIŞ TANRI, İNSAN VE TAKVİM ÖDLEK ÖCÜNÜ ALDI MI? Millet Olabildik mi? Zaman, medeniyet ve din Zaman, medeniyet ve din Mehdi’yi beklerken ORTADOĞU VE YENİ İNSAN Kediler, Fareler ve Vatan Kürşat olma vaktidir Gülün Adı, Kadın ve Takva İslamo-Amerikancılık EBCET, CİFR VE TARİH SÜBJEKTİF OLMANIN FAZİLETİ DİPLOMASİMİZ NEREYE? İSTİKLAL MARŞI YENİDEN YAZILABİLİR Mİ? KOKUŞAN BİR ŞEYLER VAR! KÜRESEL KARADULUN AĞLARINDA "Yeni Osmanlı"nın Yeni Haçlılara Yardım Tezkeresi KATLİAMERİKA MAHALLE, BASKILAŞIM VE FİKİR NAMUSU YARASANIN ÇIĞLIĞI VE DİPLOMASİ Ay lav yu, Cani! AŞKIN HALLERİ DOKUZ HECELİLER FİRAVUN... Kadın'ım... 28 Şubat ve Erbakan KADDAFİ'DEN KESESİ Ve Yine Karşınızda Renan, Sykes ve Picot Democoupracy mübarek olsun! FULL'er Yapalım mı, Abi? Ortadoğu'da Sezaryen Mısır'da Karaoke Devrimi Mısır'ı Okurken Obama ve ikinci yeşil kuşak projesi (I) Bir Ortadoğu Masalı Mutlu Oligarşiden Kutlu Oligarşiye Ey zahit, şaraba eyle ihtiram! Bilinç ve Sürgün İbrahim, devir içimdeki putları! İdeolojik dil ve Teolojik Tarih Pardon, Size Demokrasi Diyebilir miyim? Paralel Evren, Küresel İslamcılık Erkekler ne zaman "adam" olur? "Millî" Küreselleşme? AK'Kışşş Kimliklerin Kurdu “Hiç” i öğrenmek GELENEK VE MANKURT Küresel tapınak, yerel rahipler ve Hipnoz Çift-düşün, yeni-konuş! Batı'yı ararken... Aforoz’malar… Halife Ömer Hayek’i ne zaman okumuştu? AĞLAMAKTAN ÇAĞLAMAYA DOĞRU KÜRT'AJ Shalom, Kürdistan! İstiklal marşını yeniden yazmak İslam, Millet, Hilafet ve Siyaset Amerika düşmansız olabilir mi? Mustafa Reşit Paşa'ya Mektup Keşif... Babil’in dil’beri Medeniyetlerin neyi çatışıyordu? Tarihi hangi hikâyeci yazar? Zihin Kontrolü ve Kült YUMURTANIN AK'I, SARISI Ebu Zer’in günlüğü Her şey zıddı ile mi kaim? Melamilik “marka” mıdır? Melâmilik Bir ayrılık, bir yalnızlık, bir ölüm AŞKA DAİR NE VARSA Medya medyumluğu ve wikisızmalar Türkiye, İran ve Dünya Barışı Muhafazakârlık “marka”sı? Füze ümütz! “Van münütz!” Çin'in hafızası ve küresel sistem Kutlu veda Öznellik Öz’neliktir! Hz. İnsan, Hz. Peygamber ve emanet Said Nursi ve tesettür İmam, Örtünme ve Nur Suresi Din duble “yol” mu demekti? Gelenek, mankurt ve reform Aylardan şubat günlerden cuma Alaturkalıktan Kolaturkalığa gelenek Gelenek mürtedi ve kimlik Namus, Kanun ve Fazilete Dair İman "terakkiye" destek midir? Yılmayacağız... ÜÇ TARZ-I MAHALLE VE HAL Hoş geldin, Şeytan! OSMANLI VE NEO-OSMANLI DAYILAR VE DAYILANMALAR Türkiye’de muhafazakârlık ve Dr. Faustus Tesettür neyi örtüyor? Milat oluşturmak Yahudilik bir din mi yoksa ırk mıdır? Tarih satrancını asıl kim oynuyor? Mahalle ve getto Tanrı, totem ve muta nikahı Orta Doğu’mların ebesi ŞOFÖR MAHALLİ BASKISI KÜRESEL İSLAMCILIK RENAN'I VE KENDİMİZİ AŞMAK Medine Vesikası Türk solculuğu ve İslamcılığı Batı’k düşüncelerin Doğu’şu BATI'NIN DEĞERLERİ EVRENSEL MİDİR? NEO-MUHAFAZAKÂRLIK VE YİN-YANG Karadul KEDİLER VE FARELER “Erkekliğin” yasası, “kadınlığın” tasası ON ADIMDA LİBERAL OLMA TÜYOLARI Neden Federasyon? Kaburga kemiklerimdeki sızı? Ortadoğu ve Darbeler "Küreselleşme "millet"e neden karşıdır? TURNUSOL Ya 12 Eylül sonrası? (II) Ya 12 Eylül sonrası? 12 Eylül darbesine nasıl gelmiştik? (II) 12 Eylül darbesine nasıl gelmiştik? (I) Kim ne der? Ne zaman ki…