Egemen Gazetesi Gerceklerin Sesi
523 Origin Unreachable

523 Origin Unreachable


cloudflare-nginx
Bulut: ÔÇťUyar─▒yoruz bu t├╝r
B├╝y├╝k Birlik Partisi Sivas ─░l Ba┼čkan─▒ U─čur Bulut sosyal medya hesablar─▒ ├
MilasÔÇÖta yang─▒n korkutan se
Mu─člaÔÇÖn─▒n Milas il├žesinde termik santrallere do─čru ilerleyen orman yang─▒n
Koronavir├╝s durdurulam─▒yor b
Sa─čl─▒k Bakanl─▒─č─▒, 3 A─čustos 2021 tarihine ait son koronavir├╝s verilerini
Sivas ─░l ├ľzel ─░daresi Makin
Mehmet Akif Ersoy Mahallesi ─░stiklal Caddesi eski tapu kav┼ča─č─▒nda bulunan ─░
SOGEP 4 Projeye Destek Verecek
Sanayi ve Teknoloji Bakanl─▒─č─▒ Sosyal Geli┼čmeyi Destekleme Program─▒ (SOGEP)
PARALEL YAPI

PARALEL YAPI

  Bu yazř 06 Eylul 2015, Pazar 00:27:41 eklenmi■tir.
Yazar : Metin BOSNAK


12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

 Paralel Yap├Ż Mutantlar├Ż

 

Paralel Yap├Żn├Żn (PY) zahiri ile bat├Żn├Ż aras├Żndaki fark├Żn, fecr-i  sad├Żk ile fecr-i kazip aras├Żndaki fark kadar oldu├░u art├Żk anla├ż├Żld├Ż. Aradaki fark├Ż dolduran iyi niyet ve yufka yürekti. Buna PY’n├Żn her zaman te├żvik etti├░i “ikinci” f├Żtrat├Ż olan tiyatroculu├░u, yak├Żn gölge tak├Żm oyunu, gizli servisler gibi çal├Ż├żmas├Ż, kar├Żncaya çuval yükleyip bel a├░r├Żs├Żn├Ż kar├Żncan├Żn genetik s├Żk├Żnt├Żlar├Żna ba├░lama mahareti de eklenebilir. PY’n├Żn mutant özelli├░i ise, onun kolay tan├Żmlanmas├Żna engel olur. Zahirî suret ile yedekte bekleyen bat├Żnî suretler kadar, sumen alt├Żnda bekleyen sîretleri ve yedeklenmi├ż davran├Ż├żlar├Ż vard├Żr. Alamut Kalesinde gizlenen mutant nesil böyle ortaya ç├Żkt├Ż.   

 

Kast├Żm├Żz, PY’y├Ż kitlesel olarak yarg├Żlamak de├░il, sistemsel olarak tan├Żmlamakt├Żr. ├Ł├żin daha da ilginç taraf├Ż, bunu zaten PY kendisi en ba├żar├Żl├Ż ├żekilde yapar. Bir komutla ├żeytan├Ż melek, mele├░i ├żeytan gösterebilme maharetini defalarca gösterdi. Sonra da kendi yapt├Żklar├Żn├Ż ba├żkalar├Żn├Ż suretiyle yeniden ├żekillendirdi. “Cad├Ż av├Ż” diye, asl├Żnda Devletin içine s├Żz├Żp kendini klonlayan ├żeytan├Ż ç├Żkarma giri├żimlerini böyle kapatmak ister.  

 

PY, kült tabiat├Żndan dolay├Ż asl├Żnda, lideri ve onun ki├żili├░i üzerine in├ża edilen sistemden ibarettir. Liderin etraf├Żnda ve alt├Żnda onu taklit edenlerle sistem kendini klonlar ve en alttaki birim eleman en üsttekini temsil eder konumda olur. Lider, ne kadar tart├Ż├ż├Żlmazsa, “abi” de o kadar tart├Ż├ż├Żlmaz olur. “Abla” modellemesi de bunun gibidir, ancak kendini cinsiyet ve insanüstü gösteren liderden de çok abi modeline yatk├Żnd├Żr. Örgüt liderinin a├żina oldu├░u iki temel hiyerar├żi, k├Ż├żla hiyerar├żisi ve Katolik gelene├░indeki hiyerar├żi bu yap├Żlanman├Żn kültik genlerini ├Łsmaili gelene├░i de an├Ż├żt├Żr├Żr.

 

Bireysel farklar elbette vard├Żr. Ya├ż, cinsiyet, analitik zekâ, sosyo-kültürel farklar, ekonomik farklar, PY’ya intikal etti├░i ve kald├Ż├░├Ż süre, f├Żtrat farklar├Ż, yap├Żn├Żn adanan ve aldanan konumunda olanlar, yap├Ż içinde yönetici ve yönetilen olanlar, mesleki farklar, yap├Żya para kayna├░├Ż temin eden ve paray├Ż kullananlar├Żn farklar├Ż… Sorun zaten PY’n├Żn bireysel farklar├Ż kendi içinde eritme ve kendi potas├Żnda eriterek, bir tek “ben” ve “benlik” in├ża etmesindedir. Kitlesel gerçekleri olanlar├Żn zaten bireysel vicdanlar├Ż da iradeleri de olmaz. Alamut Kalesine girdikten sonra, mutantla├żt├Żrma ba├żlar.

 

Ayr├Żca, piramit tarz├Ż hiyerar├żisi nedeniyle, PY’n├Żn her katman├Ż her ├żeyden ayn├Ż derecede bilgi sahibi de├░ildir. Ama üst katmandan gelen ne varsa, onaylamakla memurdur. Aksi takdirde her kültte oldu├░u gibi, ya sistem, belki ├Łslam d├Ż├ż├Ż olacakt├Żr. Epistemolojik bir kültün ontolojik mücadelesi böyle devam etmektedir. O nedenle, PY kendini büyütecek her ├żeyi, dine uygun olur olmaz bakmadan, rahatl├Żkla “ruhsat”la me├żrula├żt├Żrabilir. Bu me├żruiyetin kayna├░├Ż, Nasslar de├░il, PY’n├Żn lideri ve üzerine titredi├░i sistemidir. Alamut Kalesinin in├żas├Ż için, nereden geldi├░i önemli de├░il, her türlü malzeme ve onu ta├ż├Żyan “küfe” me├żruiyetini ondan al├Żr.

 

Me├żrula├żt├Żrman├Żn birinci referans├Ż Said Nursi, daha sonra da Hz. Peygamberin, geli├żigüzel aktar├Żlan hadisleri olabilir. Bunlar├Żn yetmedi├░i durumlarda, a├żk├Żn mutasavv├Żflar├Żn kelâm├Ż devreye girer. Ve PY, çok çabuk ve örgütlü ├żebekesiyle çok h├Żzl├Ż ve etkin bir ├żekilde, karakter suikastlar├Ż yapabilir. Bunlar├Żn örnekleri eskiden oldu, halen de devam etmektedir: Nurettin Veren’den tutun, Latif Erdo├░an’a, bizzat Gülen’le beraber çocukluk ve gençli├░ini geçirenlerden tutun, medya ve siyaset dünyas├Żndan, vaktiyle PY’ya iyi niyetinden dolay├Ż s├Żcak bakan insanlara kadar… PY’n├Żn lideri, Denizci bir komutan├Ż “zimmet suçundan mahkûmiyet” alm├Ż├ż birini överken, PY Genelkurmay Ba├żkan├Żn├Ż terörist ba├ż├Ż olarak gösterebilmekte, Selam ve Tevhit Örgütü yaftas├Żyla, koca bir millete Truman Show ya├żat├Żrken, ahiretten naklen yay├Żnlarla kendi kitlesini de zapt├Ż rapt alt├Żnda tutabilmektedir. Referandumdan, Ergenekon sürecine, Cumhurba├żkan├Ż seçimlerine kadar ya├żananlar bundan ibarettir. Hükümete taktiksel ve abart├Żl├Ż destek verme görüntüsü, diyet olarak tüm ülkeyi teslim alma noktas├Żna getirmi├żtir. Referandum, “dünyan├Żn her taraf├Żndan geliyorlar!” diye paslanan resimlerin arkas├Żnda diyet borcunu bekleyen Alamut fedaileri vard├Ż. Onlar, “adanm├Ż├żlard├Ż.”

 

Alamut Kalesinden Babil Kulesine

 

“Adanma”yla “aldanma” aras├Żndaki fark├Żn büyük olmad├Ż├░├Ż aç├Żkt├Żr. Hele bir de sorgusuz itaati “ihlas” ölçüsü haline getirir, bunu da Hz. Peygamber ve Ebu Bekir aras├Żndaki ili├żkiyle ba├░lant├Żland├Żr├Żrsan├Żz, Alamut Kalesine dehlizlerden dal├Ż├ż ba├żlam├Ż├żt├Żr. Sokrat’├Żn bahsetti├░i “ma├░ara”ya benzeyen bu dehlizlerin ├Ż├ż├Ż├░├Ż, rivayete göre “Nûr Suresi”nden geliyor. Vebali aldatanda olsa da, aldananlar├Żn etkisi de çok vahim olabilir. Kald├Ż ki mesele zaten, sadece dini terminolojiyle aç├Żklanacak boyutlar├Żn çok ötesindedir.

 

Alamut ’un ezanlar├Ż bazen ceket içine, bazen surda okunur, minare gerekirse devrede olur. Önce ak├Żl devreden ç├Żkar, sonra aile ve akraba çevresi, sonra insan├Żn kendisi devreden ç├Żkarak, mutantla├żma a├żamalar├Żn├Ż “seyri suluk” haline dönü├żtürür. Geride sadece komuta ve ruhsat kabilinde konu├żan, gülen, a├░layan, hâ├żâ dü├żünen bir varl├Żk ortaya ç├Żkar. Kendince bir yol izleyen hatalarla malul oldu├░undan, her ├żeyi bilenin bildi├░i u├░runda sadece “ko├żturmak” yeterli olacak, necata erdirecektir. Kendi “sagalar├Żn├Ż” kültik piramidi yüceltme üzerine kuran PY, yeni anlat├Żlar├Żn├Ż da bu “ba├żar├Ż” hikâyeleriyle himmet-hikmet-inayet üçlüsünü de, duruma göre de├░i├żen, bilimsel din ve dinsel bilimle modern görünecektir.

 

“Nefs” ile ├żahsiyet aras├Żndaki fark bilinçli bir ├żekilde yok edilince, ├żahsiyetli davran├Ż├ż do├░rudan ├żeytani alan içinde alg├Żlan├Żr ve bireyin kendi iradesiyle vard├Ż├░├Ż karar onda “küfür” endi├żesi yarat├Żr.

Kutsal “biz” böylece ortaya ç├Żkar. Ve bireysel “ben” asl├Żnda “biz” de olmaz; kitlesel “ben” olarak daha vahim bir hal al├Żr. Bireysel olarak kitlesel “ben” z├Żrh├Żn├Ż giyince tart├Ż├ż├Żlmaz masumiyet ve kudret hissi de beraberinde ta├ż├Żn├Żr. Lider ve sisteminin d├Ż├ż├Żndaki her ├żey ve herkes ├żeytani alan içinde kal├Żr. Emir-komuta d├Ż├ż├Żndaki unsurlar “nefs” emareleridir. O halde geriye, sadece “mutlak itaat” kalacak ve “teslim olan” kurtulacakt├Żr…  

 

Buradaki teslimiyet, tasavvuf gelene├░inden çok farkl├Ż ve tart├Ż├ż├Żlmaz bir emir komuta zincirinin te├żkilatlanmas├Żn├Ż dikte eder. Bir hakikat alg├Żs├Żyla olu├żan inanma alan├Ż de├░ildir bu. Aktaran ki├żinin kendisi tart├Ż├ż├Żlmaz olacak ve ilerde hem zaman kayb├Żna hem de komuta zaaf├Żna engel olacak bir kutsal payenin olu├żturdu├░u imamet alan├Żd├Żr. Bunun temini için düzenli toplant├Żlar, toplant├Żlarda aktar├Żlan “gizli” metinler, toplant├Ż sonras├Żnda gizlice haz├Żrlanan “durum raporlar├Ż” Alamut Kalesinin üst kademelerinde iletilir.

 

├Łç kontrol mekanizmalar├Ż böyle sa├░lan├Żrken, PY’n├Żn gözünden kaçan zaman ve mekânlardaki olaylar da “ilahi” kontrole havale edilir. O da her bir olayda, ba├żar├Ż varsa Alamut ‘un varl├Ż├░├Żna yorulur, s├Żk├Żnt├Ż varsa ki├żilerin günah kompleksleri uyar├Żl├Żr. Zincirdeki k├Żr├Żlmalar├Żn önlenmesi için izlenen usûl, dü├żüp k├Żr├Żlan bardaktan, bozulan çama├ż├Żr makinas├Żna kadar sorunu insanlar├Żn “ihlas” eksikli├░i ya da “günahlar├Żn” artmas├Żna delalet eder. Hastal├Żklar da bunun di├░er bir tezahürü olmaktad├Żr. Böylece kusur, ihmal, sakarl├Żk nam├Żna ne varsa do├░rudan dini terimle günah olarak alg├Żlan├Żr ve iç monitörler kanal├Żyla insanlar devaml├Ż kendilerini suçlar. Sistem ya da lider sorgulamak zaten akl├Żn ucundan bile geçmez. Çünkü dünya da zaten iki tip insan vard├Żr: Biri PY yap├Żya mensup, di├░eri PY’ya mensubiyet adaylar├Ż. Yani asl├Żnda merkezdeki alg├Żdan öte bir ├żey yoktur. Ve Alamut Kalesi, dünyadaki her kurttan, fitneden, beladan, ├żerden korunma merkezidir. Onun içinde ya├żamal├Ż, oradakilerle görü├żmeli, evlenmeli, i├ż yapmal├Żd├Żr.

 

PY’n├Żn Alamut Kalesinden Babil Kulesine evirilmesi asl├Żnda o kadar da zor olmad├Ż. Devaml├Ż bir toplumsal hareket, k├Żrsal├Żn kente ak├Ż├ż├Żnda bozulan mahalle ve ili├żkiler, ├żehirden ba├żlayan ve k├Żrsala uzanan yaln├Żzl├Żklar, fukaral├Żk, çaresizlikler, devlet mekanizmas├Żn├Żn s├Żk├Żnt├Żlar├Ż ve yabanc├Żla├żt├Żrma etkisi, ekonomik-siyasi krizler bu Kale ve Kulenin in├żas├Żna zemin haz├Żrlad├Ż. Kriz dönemleri PY’n├Żn güçlenme dönemleri oldu. Askeri müdahaleler, ekonomik krizler, terör vs. unsurlarla olu├żturulan huzur ve sükûnet ve en önemlisi çocuklar├Ż terbiye etme mekanizmas├Ż…

 

Devletle ├żehir, kent ile k├Żrsal, tüketme iste├░i ve fukaral├Żk, eski de├░erlerle yeni de├░erler aras├Żnda s├Żk├Ż├żan kitleler vard├Ż. Ve görsel kültür kendi çevresini olu├żturmu├żtu. Bu çevre daha sonra dijital dünyan├Żn da etkisiyle, ebeveynin kontrolünden, devletin kontrolünde ç├Żk├Żyordu. Farkl├Ż iltica gettolar├Ż olu├żurken, PY devreye girdi. Toplumundan temiz hamurunda olan mayay├Ż kendini büyütme katalizörü olarak kulland├Ż.

 

Cehalet vard├Ż, e├░itim laz├Żmd├Ż, komünizm tehlikeydi, karakollar iltica yerleriydi, darbeciler de ülkeyi korumak için devreye girmi├żlerdi… Devletin baz├Ż aç├Żlardan iyi baz├Ż aç├Żlardan kötü olmas├Ż sonralar├Ż ortaya ç├Żkt├Ż. Devletin okullar├Żnda her türlü melanet vard├Ż, “bizim” okullar ise “Melekler ├×ehri.” Üstelik art├Żk ülke d├Ż├ż├Żnda onlara “Türk okulu” filan da deniyor ve kendi mezunlar├Ż ve onlar├Żn akrabalar├Ż kanal├Żyla reklam├Ż yap├Żl├Żyordu. Birden “yürü!” emri gelmi├ż, Mehmet Ali Birand dâhil birçok insan bu reklam├Żn parças├Ż olmu├ż, eh biraz da buradan ekmek yemi├żlerdi. Toplumda tan├Żnm├Ż├ż, popüler insanlar├Żn “kurumlar├Ż” ziyaretleri ba├żlam├Ż├ż, ya da onlar mekânlar├Żnda ziyaret edilerek “bizim yan├Żm├Żzda olmasa da”  kar├ż├Żm├Żzda olmas├Żndan siyaseti güdülmü├żtü.

 

Öte yandan, alt kesimleri kullanarak üst kesim sermaye ve siyasi elite ula├żma konusunda da ayn├Ż milli-dini hamurun kabarc├Żklar├Ż devreye girdi. Elit sermaye ve siyasetin, hem servet ve güç aklama, hem de faniliklerini geciktirme isteklerini de iyi okudu. Onu Alamut Kalesi için kullanmak laz├Żmd├Ż. Gerekirse, sokakta para al├Żnacak, olmazsa evine gidilecek, kap├Żdan kovarsa zengin, pencereden gireceklerdi. “Efendimiz”, bunu yapmam├Ż├ż m├Żyd├Ż? Kaç defa Ebu Süfyan’├Żn aya├░├Żna gitmemi├ż miydi?

(Abese Suresi vb. surelerin anlatt├Ż├░├Żn├Żn anlam├Ż olmazd├Ż.)

 

 

 

PY’n├Żn en iyi kulland├Ż├░├Ż enstrüman din, dil ve diyalog oldu. Hepsinin de nihai hedefi siyasi ve ekonomik güçle ba├żlay├Żp, diplomatik güce eri├żmekti. Dini kesimlere dini terimlerle, milli kesimlere Türkçe propagandas├Żyla, liberale tekmil özgürlükçü, askere militarist, polise acayip bir emniyetçi tav├Żrla, Türkçe bilmeyen ve/ya Müslüman olmayanlara diyalog hesaplar├Żyla ba├░ kurdu.

 

Bunu yaparken de her farkl├Ż e├░ilimin aradaki fark ve hatta tenakuzlar├Żn├Ż kendi lehine üst çat├Ż gözleme kulesine dönü├żtürdü. Hâs├Żl├Ż, her kesime yak├Żnl├Ż├░├Ż, o kesimleri PY’ya olan hizmetleri kadar oldu. Burada ├Łslam da asl├Żnda PY’n├Żn akide belkemi├░i de├░ildi. ├Łslam’dan ve ├Łslam’a olan referanslar ancak PY’n├Żn hedefleri kadar var oldu. Gerekirse ekleme ç├Żkarmalar olabilirdi. Buna baz├Ż “zay├Żf hadislerin” senedine bakmadan, yeri geldi├░i ve anda uygun oldu├░u için kullan├Żlmas├Żndan tutun, Kur’an’├Ż Kerim’i “fazla sert” k├Żs├Żmlar├Żndan dem vurmaya kadar giderdi. Yani PY, kendini mikyas ald├Ż├░├Ż için, elindeki ölçü kendisiydi. O ölçüye uydu├░u kadar me├żruiyeti olurdu her ├żeyin. Bu ölçülerin de a├ż├Żld├Ż├░├Ż yerler yine PY’n├Żn önceden dü├żünmedi├░i yeni durumlar ya da yeni eklemek istedi├░i ç├Żkar ili├żkilerinde geni├żleyebilirdi.

 

PY Türkçülere PY liderinin, uzun y├Żllar Said Nursi’nin kitaplar├Żnda “Kürt “oldu├░u için uzak durdu├░unu anlat├Żrken, Kürtçülere de di├░er bir usulle, “Bediuzzaman Hazretlerinin zaten Kürdî” olmas├Żndan yola ç├Żk├Żyor, bu ├żekilde Nurcu Kürtleri de PY içine çekiyorlard├Ż. “Tedbir” yap├Żl├Żyordu, kime yap├Żld├Ż├░├Ż anla├ż├Żlmaz olmu├żtu. Ayn├Ż gün ve zaman içinde hem Necip Faz├Żl hem Naz├Żm Hikmet olmakta s├Żk├Żnt├Ż da yoktu. Bunu anlamakta s├Żk├Żnt├Ż çeken ya da sorgulayan olursa, ya alg├Żs├Żnda, ya iman├Żnda s├Żk├Żnt├Ż vard├Ż. Ya da “hizmet ├żiar├Żn├Ż” tam anlamam├Ż├żt├Ż. Üstelik zaten “Efendimiz de” böyle usullere müracaat etmemi├ż miydi? “Arkada├żlaaam├Żz” bunu anlamazlarsa, “├żefkat tokad├Ż” yerlerdi.

 

Ve PY her mücadeleden muzaffer ç├Żkard├Ż. Çünkü asl├Żnda PY’n├Żn Tanr├Ż alg├Żs├Ż, sadece PY’y├Ż yap├Ży├Ż koruyan, onda tecelli eden bir Tanr├Ż alg├Żs├Żyd├Ż. PY’n├Żn iç ve d├Ż├ż ba├░lant├Żlar├Żyla gerçekle├żtirdi├░i ba├żar├Żl├Ż ├żebeke, bu dünyevi ba├░lant├Żlar yerine “├Łlahi” kaynakla aç├Żklamas├Ż, kendini tart├Ż├ż├Żlmaz kutsall├Żk z├Żrh├Żna büründürmek içindir. Ba├żar├Żs├Żzl├Żklar olursa da zaten sistem ve liderin de├░il, YP içindeki gafillerin hata, eksik ve günahlar├Żndan olmaktad├Żr. Zaten haram ve helal alg├Żs├Ż da ancak PY’ya faydas├Ż ve zarar├Ż ölçüsünde olur. O nedenledir ki, en erken 1987 y├Żl├Żndan beri toplu s├Żnavlarda önceden sorular al├Żnmakta, cevaplar haz├Żrlanmakta ve elde edilen ba├żar├Ż da yine PY’n├Żn içinde mensuplara, d├Ż├ż├Żnda, PY’n├Żn çekmek istedi├░i insanlara da propaganda çekim

 

Bu alg├Ż ile s├Żk├Ż├żt├Ż├░├Żndan müracaat etti├░i Risaleler kadar Said Nursi yeni okumalara tabi tutulabilirdi. Necip Faz├Żl’dan ve Mehmet Akif’ten—belagat amaçl├Ż kullan├Żmlar haricinde--uzak kal├Żnmas├Ż telkinle de├░il, ama Necip Faz├Żl’├Żn onuncu derece taklidi ├żiirleriyle, yeri geldi├░inde bilimsel din, bazen tasavvufi sekerat halleri, bazen acayip modern kostümlü söylemlerle olu├żan ve asl├Żnda PY’n├Żn da anlamad├Ż├░├Ż ama otomatik onaylad├Ż├░├Ż hükümler olur. “As├Żm’├Żn Nesli” ve benzeri ifadeler yerine, “Alt├Żn Nesil” ifadesinin kullan├Żlmas├Ż, As├Żm’├Żn kar├ż├Żs├Żnda olan nesli kar├ż├Żs├Żna almak yerine, “maden olan insan”dan olu├żturulmak istenen ve daha maddi ve “parlak” nesli anlat├Żr. Ayr├Żca “ideal” nesle dair di├░er fikri ak├Żmlardan da kendini ayr├Ż tutar.

 

Özal döneminde ba├żlayan d├Ż├żar├Ż aç├Żl├Żm, Orta Asya oldu├░u kadar, Türkiye’de medya aç├Żl├Żmlar├Ż olarak devam etti. Yeni Yüzy├Żl Gazetesinde 1995 y├Żl├Żnda ba├żlayan d├Ż├żar├Ż aç├Żl├Żm taktikleri, Türk-├Łslamc├Ż serencamdan, Türkiye’nin tek vatan olmad├Ż├░├Żna, ├Łslam’├Żn baz├Ż yönlerinin “kat├Ż” oldu├░una kadar evirildi. De├░i├żim rüzgâr├Żyd├Ż küredeki hava, rüzgâra kar├ż├Ż durmak de├░il, onu arkas├Żna almak ve o halde polenleri ona ta├ż├Żtmak laz├Żmd├Ż.

 

Nedense rüzgâr├Żn bir ucu hep o, “Güney’deki sevdi├░im ülkeye” u├░ruyordu, ama zaten Allah Do├░u’nun da Bat├Ż’n├Żn da Allah’├Ż de├░il miydi? Ve PY liderinin, ├Łsrail ve Filistin konusunda taraf olmas├Ż beklenemezdi. Sonra, ├Łsrail’de ya├żayanlar da ayn├Ż Allah’├Żn kulu de├░il miydi? Onlar├Żn da cana yanabilirdi. O halde, onlara orman yang├Żn├Ż filan geçirdiklerinde kay├Żplar├Żn├Ż kar├ż├Żlamak için “havuzdan” yard├Żm fonlar├Żn├Ż kullanmak ye Yahudilerin “green card” konusundaki yard├Żmlar├Żn├Ż bo├ża ç├Żkarmamak ve muhtemel sadakat testlerinde “hafazanallah” aya├░├Żn kaymamas├Ż gerekti. Özal’dan sonra Mesut Y├Żlmaz da, onun rakibi olan Çiller de güzel insanlar olmu├żlard├Ż.  Yükselen her dalgada sörf yapan PY, onlar├Ż da dalga boylar├Żnca sevdi zaten.

 

Aç├Żl├Żmlar├Żn kaç├Żn├Żlmaz cazibesi olacakt├Ż tabii. “Her ├żey vatan için!”, ama vatan da zaten PY içindi. O halde medyan├Żn bir tamamen “bizim”kilerden olan aya├░├Ż olacak, orada ay├Ż zamanda kalbi PY’ya ├Żs├Żnd├Żr├Żlanlara da yer verilecek, ama as├Żl siperler de medyan├Żn hedef gruplar├Żnda muhabir seviyesinden ba├żlayan ve “teenni” ile tepelere hizmet eder gibi görünerek, tepeleri kendine hizmete döndürme ve onlar├Ż izleme kuleleri in├ża edilecekti. Yani medya periskoplar├Ż olu├żacakt├Ż.

 

Bir yandan da Dumanl├Ż sistemle medya içi haberle├żme ve ayak al├Ż├żt├Żrma çabalar├Ż devam edecek, zemindekilerle zirvedekiler zamanla orta katlar├Ż da ku├żatm├Ż├ż olacaklard├Ż. Eski Sabah’tan, Hürriyet’e, Taraf’tan, Radikal’e kadar bir at├Żl├Żm ba├żlat├Żld├Ż. Nas├Żlsa, PY lideri bir medyadan insanla görü├żüyor ve PY dilinde o da art├Żk “kafaland├Ż” oluyordu. Zaten PY lideri de ├żair ve mütefekkir bir müçtehit olup, mehdilik de yan anlam olarak ç├Żk├Żyordu. Ve manevi ├żahs├Żn tüm gücü kendini siyasette de gösteriyordu… Mahmut Övür yaz├Żyor, Emre Aköz yaz├Żyordu. “Bilimsel” ara├żt├Żrma dosyalar├Ż birbiri ard├Żna ç├Żk├Żyordu bas├Żnda. Bunun kar├ż├Żl├Ż├░├Żnda “tiraj art├Żrma” emirleri de veriliyordu.

 

Öte yandan, PY liderinin, fizikçiyle fizik, edebiyatç├Żyla edebiyat.. hâs├Żl├Ż gelen kim varsa, onlardan iyi alanlar├Żna hâkim oldu├░u ve hayretler içinde kald├Żklar├Ż dalga dalga yay├Żlacak bu arada, “cennetlik yüzler” de sadakatleri ve hizmetlerine binaen beklentilerini zaten Allah’tan alacaklard├Ż. ├×urada “okul yapt├Żk!” denilmeyecek, bu ifadeden kaç├Żn├Żlacak, “okul yap├Żld├Ż” denilecek ya da “hizmetin ├żahs├Ż manevisi” an├Żlacakt├Ż. Bu arada Paralel medyada, “Çarm├Żhtaki ├Łsa” an├Ż├żt├Żrmas├Ż ile Dünyan├Żn “onu bekledi├░i” mesaj├Ż verilecekti.

 

PY’n├Żn ç├Żpas├Żz, merkezsiz bir merkezkaç bir çekim alan├Ż kurmas├Ż onu farkl├Ż merkezlerde itibarl├Ż hale getirmi├żti. “Siyasette yoktu”; oysa siyasetin en derinindeydi. Akademi, medya, finans, ordu, emniyet derken, sanat camias├Żna da bazen günah ç├Żkartarak rahatlatma, bazen çaptan dü├żenleri onöre ederek kendi içinde kullan├Żma haz├Żr hale getirme stratejisi vard├Ż. Akademisyenler de unutulmam├Ż├żt├Ż. Nas├Żlsa bildikleri terfi alm├Ż├ż akademisyenleri otellerde a├░├Żrlamak ve ileride bir yerlerde de├░erlendirmek laz├Żmd├Ż.

 

Alamut Kalesi ve Alacakaranl├Żk Ku├ża├░├Ż Nesli (3)

 

Ancak Anadolu insan├Ż kadar kolay de├░ildi d├Ż├żardaki insanlar├Ż ikna etmek. O nedenle de, bir “diyalog” satranc├Żnda piyon olmak da ba├żar├Żn├Żn etkenlerinden oldu. Buna mar├ża bast├Żktan sonraki ilk be├ż dakikada tufan olan gözya├żlar├Żn├Ż da eklemek laz├Żm. Yani PY hem Hira’da vahdette, hem çarm├Żhta hasrette, hem Sina’da kesrette olacakt├Ż. Dahas├Ż Medeniyetler Diyalo├░u diye bir de yabanc├Ż diyalogcu bir akademisyen kad├Żna kitap yazd├Żr├Żp, PY liderini Sokrat’tan Sartre herkesle a├ż├Żk atar k├Żl├Żnca, dia gösterileri bir logos halinde daha bir kutsal oluyordu. Hediyelere bo├░ularak, her masraf├Ż kar├ż├Żlanarak düzenlenen konferanslarla da, yabanc├Ż kimi akademisyenleri kafalay├Żnca, manevi ├żahs├Żn kudreti daha bir artacakt├Ż. Buna Budist vs. unsurlar├Ż da eklerseniz, “Gel, gel, gel!” nidas├Ż, “gel karde├żim elini ver bana..dünyaya geldik bir keree!” fasl├Żnda dönü├żtü.

 

Bu fas├Żl da kademe kademe, siyasette kimin üstüne bas├Żlacaksa, basanlarla beraber, ama sadece kendini tahterevallinin yükselen taraf├Żna koymak için yapt├Ż. Etiksiz yakla├ż├Żm de├░ildi bu. PY kendi eti├░ini zaten, kendine yarayan her ├żeye helal sertifikas├Ż ya da kosher sertifikas├Ż vurmas├Żn├Ż bilirdi. Vurdu da. ├Łslam’├Żn da ancak kendini büyüten taraf├Żn├Ż ald├Ż, sonra kendi kal├Żb├Żnda yeniden üretti adeta. “Alt├Żn Nesil” yoldayd├Ż, ama Borsa henüz tam olu├żmam├Ż├żt├Ż. ├Łstanbul ba├żlang├Żç olabilirdi, ama daha öncesinde Saman Pazar├Ż ile Kestane Pazar├Ż aras├Żnda ba├żlayan fas├Żl sonralar├Ż NY Borsas├Żna ta├ż├Żnm├Ż├żt├Ż. Ve bunlar├Żn hepsi “Allah’├Żn inayeti ile” oluyordu. Hicret de bunun bir parças├Ż olup, “ashap gibi” olanlar├Żn belirginle├żmesine de yol aç├Żyordu.

 

28 ├×ubat döneminde farkl├Ż ve insani nedenlerle PY’n├Żn medyas├Żnda yer alanlar bir bir PY’n├Żn gerçeklerini anlayarak, yollar├Żn├Ż ay├Żrmaya ba├żlad├Żlar. Daha önce ayr├Żlanlar olmu├żtu zaten. En son Gülay Göktürk ve ├Łskender Pala fecr-i kazipten uzakla├żt├Ż. Fecr-i cazip olan├Żn ekseninde yörüngeye oturdu. Özetle ifade ettikleri, PY ile yan yana yürümenin imkâns├Żz oldu├░u ve bu yap├Żn├Żn tütsü ve efsunlar├Żn├Żn gerçekleri örttü├░üne tarz├Żnda oldu. 28 ├×ubat döneminde dahi PY’n├Żn asl├Żnda dönemin elitleriyle ba├░lant├Żl├Ż oldu├░unu anlamaya da ba├żlad├Żlar. Haf├Żzan├Żn nisyan ile malul olmas├Ż her zaman kazara olmaz. Bazen de malulen nisyan haf├Żzan├Żn sandukas├Żndan ç├Żkanlarla rahats├Żz olmaktan kurtulur.

 

Dershane tart├Ż├żmalar├Żnda bile meseleye odaktan de├░il, sadece ki├żisel hesaplarla ya da liberal ticaret kanunlar├Żna ya da PY’ya farkl├Ż yak├Żnl├Żklar├Żna göre yazan çizenler olmu├żtu. Bunu önceden dile getirenler ya kötü niyetli ya bireysel hesaplar├Ż olan insanlard├Ż. Öte yandan, PY taraf├Żndan kara listeye al├Żnan bu insanlar, yaln├Żz Kassandra sendromu ya├żarcas├Żna, ya akl├Ż ya iman├Ż ya da ahlak├Ż sak├Żncal├Ż insanlar ├żekilde alg├Żlan├Żyordu.

 

Kimileri konuyu, aç├Żkça dile getirmese de, Erdo├░an’├Żn ki├żisel meselesi olarak görüyordu. Oysa mesele hükümet ve cemaat, ya da Erdo├░an ve Gülen çeki├żmesi de├░ildi. Dahas├Ż, rahmetli Erbakan’├Żn istikameti ile PY’ya mesafeli duranlar zamanla, asl├Żnda PY’n├Żn sand├Żklar├Ż kadar da olmad├Żklar├Żn├Ż, muhtemelen “derin devlet” uydurmas├Żn├Ż dü├żünmeye ba├żlam├Ż├ż, hatta partili ve PY mensuplar├Ż aras├Żnda bir ortak küme olu├żmaya ba├żlam├Ż├żt├Ż. Taraf Gazetesinin 2007’den itibaren sistematik çabas├Ż zaten, PY’n├Żn tan├Żmlad├Ż├░├Ż bir ortak dü├żman üzerinden, AKP’yi ve hassaten Erdo├░an’├Ż ittifaka zorlamakt├Ż.

 

Alamut Kalesi ve Alacakaranl├Żk Ku├ża├░├Ż Nesli (4)

 

Kahraman gazeteciler maharetiyle bu becerilmi├żti: Mah├żerin Üç Topsakal├Ż ve Taraf’ta olu├żan di├░er çar├ż├Ż-her ├żeye-kar├ż├Ż liberalleri. Ahmet Altan ve Amberin Zaman nas├Żlsa arada hükümete de dokunuyorlard├Ż, ama PY konusunda bir tasvip çemberi vard├Ż. Ahmet Altan iyiden iyiye, arada ironik tak├Żlsa da, PY “abilerinin” terminolojisini kullan├Żr olmu├żtu. Buna Erdo├░an’├Żn etraf├Żndaki yak├Żn ku├żatmay├Ż da katarsak asl├Żnda, PY’n├Żn umdu├░u gibi mutlak zafere çok az kalm├Ż├żt├Ż. O hesap, art├Żk PY’n├Żn idari piramidinin en alt├Żndakilerinin diline dü├żmü├żtü. 2014 bütünüyle PY yap├Żn├Żn zafer y├Żl├Ż olacakt├Ż. Gezi Park├Ż ön haz├Żrl├Żk zaman├Żyd├Ż. PY, Gezi Park├Ż olaylar├Żnda, aba alt├Żndan sopa gösteriyor ve bir yandan da Mavi Marmara’dan beri olu├żan havay├Ż “oldu-bitti”ye getirmeye çal├Ż├ż├Żyor ve kendine mecbur k├Żlmak istedi├░i hükümetin kar├ż├Żs├Żnda olu├żacak muhalefeti deneme sürü├żüne al├Żyordu. Kendi içlerinde ise, “art├Żk efsane bitti!” tarz├Ż vard├Ż. Hem d├Ż├żardan telkinler alm├Ż├żlar hem de içerde medya ve sermaye çevreleriyle mutabakat sa├░lam├Ż├żlard├Ż.

 

Erdo├░an’├Żn sonradan fark etti├░i bir ihanet çemberiydi bu. “Ne istedilerse” verilmi├żti, ama yine de PY mutmain olmam├Ż├żt├Ż. Dahas├Ż, PY’n├Żn, bir bisküvi markas├Żn├Ż muhafazakâr, di├░erini laik gören kesimi, Orta Asya, Afrika ve Türkiye’de laik sermayeyle yap├Żlan nikâhlardan habersizdi. Öte yandan, baz├Ż entelektüel liberaller kadar, ├Żl├Żml├Ż sosyal demokratlar, “k├Żble” birli├░i esas├Żndan hareket eden muhafazakârlar, milliyetçi camiadan insanlar, menfaat birlikteli├░i hesab├Ż her zaman olanlardan PY’y├Ż durduklar├Ż yere, görmek istedikleri yere, varmak istedikleri yere, me├żreplerine göre savunanlar oldu. Kimi beraber çay içmi├ż, kimi PY’n├Żn dershanelerine çocuklar├Żn├Ż emanet etmi├ż, hatta dershane ya da okul hocalar├Żn├Ż evlerinde a├░├Żrlam├Ż├żlard├Ż. Özel insanlar├Żn çocuklar├Żna özel muamele yap├Żld├Ż├░├Żn├Ż bilmiyorlar, evlerine gelenlerin evdeki hat ya da resimlerden, kitaplara kadar inceleyip sonradan rapora döktüklerini bilmiyorlard├Ż.

 

Bir k├Żs├Żm insan da tan├Żd├Ż├░├Ż, PY mensubu kimi güzel insanlar├Żn zaten bireysel olarak güzelliklerinden yola ç├Żkarak, PY’n├Żn tamam├Żn├Ż o birey üzerinden anlama e├░iliminde oldu. PY melekler ├żehri gibiydi. Ve haf├Żzalarda o eski pla├░├Żn etkisi vard├Ż: “├Łmam├Żn keçisi çal├Żn├Żr,” ama “imam keçi çald├Ż!” diye haber yaparlard├Ż. Olmazd├Ż öyle ├żey! “Ayna” programlar├Żnda, siyahi çocuklar ├Łstiklâl Mar├ż├Ż söylüyor, Türkçe Olimpiyatlar├Ż yap├Żl├Żyor, kitle mah├żerden naklen yay├Żn görüntüleri izlerken, örgütün tepesi Koç’tan sponsorluk, belediyelerden yer yurt al├Żyordu.

 

Bu tamamen insani bak├Ż├ż, korunmas├Ż gereken bir zahiri bak├Ż├ż olmakla birlikte, zaten PY’n├Żn mensuplar├Żn├Ż kendi ba├żlar├Żna b├Żrakmad├Ż├░├Ż, bat├Żnda iradelerini ask├Żya ald├Ż├░├Ż için,  bireysel anlamda do├░ruyu, ama kitlesel anlamda yanl├Ż├żlar├Ż içeriyordu. Bireysel olarak milli vasattan fark├Ż olmayan insan, PY z├Żrh├Żn├Ż, vicdan├Żn├Ż, kutsall├Ż├░├Żn├Ż giyindi├░inde, bamba├żka oluyordu. Ve zaten PY mensubu, bireysel kalan hayat├Żnda, kendi ba├ż├Żna kal├Żnca milli vasat├Żn bir uzant├Żs├Ż olarak vard├Ż. Mesele zaten o kutsanm├Ż├ż, tart├Ż├ż├Żlmaz örgütsel z├Żrh├Żn kendisiydi. Mafyala├żan bir emniyet z├Żrh├Ż, buna hukuk z├Żrh├Żn├Ż da ekleyince, medyan├Żn ötekileri de görü├żmelerle, taktiksel ziyaretlerle etki al├Żna al├Żnm├Ż├żt├Ż. PY’n├Żn Zaman gazetesi Genel Yay├Żn Yönetmeni Ekrem Dumanl├Ż, Yay├Żn Dan├Ż├żman├Ż Eyüp Can ve eski STV Ankara Haber Müdürü Haluk Örgün o zamanki teslisin sonradan ayr├Ż├żm├Ż├ż görünen unsurlar├Ż oldular. Alamut Kalesi operasyonlara Referandumda h├Żz vermi├żti.

 

Alamut Kalesi ve Alacakaranl├Żk Ku├ża├░├Ż Nesli (5)

 

Dumanl├Ż, dönem dönem gazete içindeki sindirdiklerinden, sürdüklerinden de kurtularak, PY gidi├żat├Żn├Ż kendi ellerinde izinle tutar olmu├żtu. Gazeteye gelip giden ├Łsrail, Amerikan heyetleri onu daha bir önemli ve vazgeçilmez k├Żlm├Ż├żt├Ż. Ahmet ├×ahin’in hitap etti├░i kitle devam ediyor, ├×ahin Alpay gibi soldan, Türköne, Alkan, Ayvazo├░lu, Niyazi, Pala gibi sa├░dan gelenlerle farkl├Ż kitlelere pazar takti├░i uygulan├Żyordu. Unutulan kad├Żn yazar konusu da bir ├żekilde halledilmi├żti…

 

Her ne kadar Dumanl├Ż, eski kay├Żnpederinden e├żarp reklamlar├Żn├Ż art├Żk alam├Żyorsa da, Yozgat’taki ya├żl├Ż babas├Żn├Żn duas├Ż, Pensilvanya’n├Żn deste├░i ve ├Łsrail’in gizli gücü yeterdi. O hayran├Ż oldu├░u Ertu├░rul Özkök’ün bindi├░i arabaya binecek ve tiraj dü├żtükçe, belki de tövbe ile lerzan vaziyette telaffuz etti├░i “Gülen” imzal├Ż kitap kampanyalar├Ż yard├Żm├Żyla tiraj patlamalar├Ż yapacak, o da keyifle yaz├Żlar├Żnda Hürriyet’i filan katlad├Żklar├Żn├Ż anlatacakt├Ż. Kendi kitaplar├Żn├Ż Amazon.com a koyup sonra da toplu sipari├ż ederek “book-seller” ilan eden kitle için bunlar zaten ola├░an ├żeylerdi. ├Łman ve ihlas├Żn gücü böyle bir ├żeydi!

 

Buna Ali Bulaç, A.T. Alkan, E. Mahçupyan gibi kalem├żorlar├Ż de ekleyince farkl├Ż kesimlere de hitap etmi├ż olacakt├Ż. Nas├Żlsa sonuç da hepsi de “bizim” adamlard├Ż, has dairede olmasalar da, kullan├Żml├Żk de├░erleri vard├Ż. Bu arada Today’s Zaman da ├Łngilizce olarak ç├Żkmaya ba├żlam├Ż├ż, Türkiye’yi ├Łngilizce takip edebilen kitlenin nabz├Żn├Ż tutmaya ba├żlam├Ż├ż, Time Dergisi’nin internet anketinde örgütlü t├Żklama rekorlar├Żyla Kemalistlere ta├ż ç├Żkartan sonuçlar al├Żnm├Ż├ż, Gülen, son asr├Żn en büyük mütefekkiri olmu├żtu. Yetmemi├ż ABD’de ├Łngilizce olarak John Esposito, Bülent Aras, Ömer Çaha, Hakan Yavuz vs. isimlerle makale ve kitap tarz├Żnda PY tan├Żt├Żlm├Ż├ż, “bölgede oyuncu ar├Żyorsan├Żz biz var├Żz!” mesaj├Ż verilmi├żti. Nuh Mete Yüksel gibi engeller de ona gönderilen bekar ve PY mensubu bir k├Żz├Ż “kutsal fahi├że” olarak kullan├Żp daha sonra da görüntüleriyle de karakter suikast├Żna kurban ettiler. Netice olarak da meyveler al├Żnmaya ba├żlanm├Ż├żt├Ż. Gülen’in önceden alamad├Ż├░├Ż Green Card, sonradan sadece ikisi Türk olan 26 ki├żinin referans├Żyla al├Żnm├Ż├żt├Ż. Gerekçe olarak da Gülen’in e├żi benzeri olmayan din adaml├Ż├░├Ż sunuldu. Referanslar aras├Żnda, eski YÖK ba├żkan├Ż Mehmet Sa├░lam, eski CIA ve ABD hükümeti ba├░lant├Żl├Ż insanlar, ├Łsrail kökenli insanlar ve diyalogcu Jill Carrol da vard├Ż.  “Allah’├Żn inayeti”ile bu da a├ż├Żlm├Ż├żt├Ż! Baz├Ż yabanc├Ż kad├Żnlar├Ż da “abilerin” stratejik evlilikleriyle fedakârl├Żk yapmas├Ż suretiyle PY aras├Żna katm├Ż├ż, engelsiz ufuklara yelken açm├Ż├żt├Ż. Kad├Żn├Ż “├żeytan” olarak gören PY için, yabanc├Ż ve Müslüman olmayan bir kad├Żn├Żn “melek” yap├Żlmas├Ż i├żten de├░ildi.

 

Art├Żk ABD’de baz├Ż okullarda, Gülen konferanslar├Ż yap├Żl├Żyor, ├Łngiltere’de aniden Risale Enstitüleri kurulmaya ba├żl├Żyor, PY elemanlar├Ż misyoner okullar├Żna gönderiliyor, Muslim World gibi misyoner kökenli dergiler, Gülen ve Nursi Özel say├Żlar├Ż ç├Żkarmaya ba├żl├Żyordu. Öte yandan, Orta Asya’da Rusya, Gürcistan ve Özbekistan haricinde yay├Żlmalar devam ediyor, nas├Żlsa ABD bunlara destek veriyor ve Rusya’da bu satranc├Ż okumaya ba├żlay├Żp baz├Ż PY kurumlar├Żn├Ż, CIA ba├░lant├Żl├Ż gördü├░ünden dolay├Ż kapat├Żyor, ama PY bunu da “├Łslam kar├ż├Żtl├Ż├░├Ż” olarak lanse ediyordu. Ergenekon süreciyle kamufle edilen ise, darbecilerin tutuklanmas├Ż, yarg├Żlanmas├Ż de├░il, asl├Żnda Almanca bilen “ye├żil Gladyö” olarak PY’n├Żn kudret denemesi ve “k├Żlcallara kadar nüfuz” edi├żini s├Żnamas├Żyd├Ż. “├Łmtihan” böyle bir ├żeydi zaten…

 

Ama PY’n├Żn a├żikâr bas├Żn organlar├Ż yetmeyecekti. Bu nedenle, baz├Ż soldan, sa├░dan kö├że yazarlar├Ż—aralar├Żnda sabah ak├żam Gülen kar├ż├Żtl├Ż├░├Ż yapanlar da olmak üzere—PY’n├Żn etki alan├Ż içine al├Żnm├Ż├ż ve o dönemin Yeni ├×afak, Habertürk gibi gazetelere, NTV gibi baz├Ż kanallara muhabirler angaje edilmi├ż, sonralar├Ż TRT’nin özellikle haber birimlerine PY kendini aç├Żkça zerk etmi├ż, Anadolu Ajans├Ż PY’n├Żn kendi ajans├Żna dönü├żtürmek istenmi├żti.

 

Dahas├Ż, verilen ve asl├Żnda fos olan destekten sonra, 2007’deki seçimler ve 2010’daki referandum döneminde asl├Żnda PY, biz kimi istersek o olur tarz├Żna kendini iyice kapt├Żrm├Ż├żt├Ż. Öyle ki, ├żimdilerde dengeli nedameti olan Gülerce, o zamanlar Erdo├░an’├Żn Gülen’e ve Gülen’ce biat etmesi için çok ve alenen çabalam├Ż├ż, “Ba├żbakan, Gülen’i ziyaret etmelidir!” tarz├Żnda adeta kendine verilen komutlar├Ż, TV kanallar├Żnda ba├żbakana komut tarz├Żnda aktarm├Ż├żt├Ż. Bunu söylerken de Mesut Y├Żlmaz ve Ayd├Żn Do├░an aras├Żndaki ili├żkiyi PY ile Erdo├░an hükümeti aras├Żnda kurmak istemi├żlerdi. Ve art├Żk PY medya, sermaye, akademi ayaklar├Żn├Ż kurmu├ż, Latif Erdo├░an’la da sinema-sanat çevrelerini, spor çevrelerini çekim alan├Żna vakumlamaya ba├żlam├Ż├żt├Ż. Meclis konusunda çal├Ż├żmalar da devam ediyordu.

 

Alamut Kalesi ve Alacakaranl├Żk Ku├ża├░├Ż Nesli (6)

 

PY yap├Ż diyet istemeyi b├Żrak├Żn bizzat kopar├Żp almaya ba├żlam├Ż├żt├Ż. Daha 2012 y├Żl├Ż Nisan ay├Żnda Hüseyin Çelik’in, PY ku├żatmas├Żndan bahsedenleri “akl├Żn├Ż yitirdi├░i” mealinde galiz sözlerini hat├Żrlarsak, Nazl├Ż Il├Żcak’a rahmet okutacak ifadeler oldu├░unu görülebilir. PY’ya ve mensuplar├Żna s├Żcak duran ve Erdo├░an’a çok yak├Żn duran di├░er insanlar├Żn varl├Ż├░├Żn├Ż hat├Żrlarsak, PY’n├Żn nas├Żl bir sinsi kumpas kurdu├░u ortaya ç├Żkacakt├Żr. Erdo├░an’a Zaman ve benzeri PY organlar├Żn├Żn yakla├ż├Żmlar├Żn├Żn Erdo├░an’├Ż korumak de├░il, onun arkas├Żnda kendini daha derinlere ta├ż├Żmak istedi├░i anla├ż├Żlacakt├Żr.

 

Daha önceleri, “özel haberleri” Cumhuriyet yay├Żmlar, Hürriyet iktibasla ço├░alt├Żrd├Ż. ├×imdilerde Taraf yaz├Żyor ve Zaman iktibasla ço├░alt├Żyordu. O dönemde TMSF’ye devredilen Star Gazetesi ve TV’nin ba├ż├Żnda bir ara Nokta’n├Żn künyesinde ad├Ż görülen bir PY mensubu getirilecekti. Nas├Żlsa bir otel maceras├Ż ile bu süreç de├░i├żti. Hâlâ da örtülü olarak tutulmaktad├Żr. Bu PY mensubunun, me├żhur “günlükler” fasl├Żn├Żn ya├żand├Ż├░├Ż dönemlerde Nokta’da olmas├Ż da ayr├Ż bir “tevafuktu.” Ki bu da zaten, hükümette ve toplumda olu├żturduklar├Ż alg├Ż operasyonu ile “Ergenekon” sürecinde yap├Żld├Ż. PY yap├Ż bu dönemde, Erdo├░an ve partisinin ba├żar├Żlar├Żn├Ż hep kendi kerametinden oldu├░unu kendi mensuplar├Żna aktar├Żyordu. Semt semt, hem para toplan├Żyor hem indoktrinasyon devam ediyor, ihalelerde PY olmadan olmaz imaj├Ż da olu├żuyordu. Himmet, bazen dünyada daha fazla kap├Ż aralard├Ż.

 

 Ciner ve Do├░an grubu bas├Żn yay├Żn organlar├Żndaki yap├Żlanma art├Żk a├żikârd├Żr umar├Żm. PY onlar├Ż da hükümeti de elde tutarak asl├Żnda kendini güvence alt├Żna al├Żyor, iki tarafla da ili├żkileri poker yüzlü ├Łngiliz diplomasisi ve Alman mühendislik titizli├░iyle yap├Żl├Żyordu. Burada maksat PY’n├Żn çok zeki oldu├░u imas├Ż de├░ildir. Maharet muhasara alt├Żnda olan farkl├Ż siyasi, ekonomik, akademik çevrelerin, medya organlar├Żndan gelen bilgilerin bir masaya konarak Piramit hiyerar├żisi ile stratejik büyüme ve sald├Żr├Ż planlar├Żna dönü├żmesinden kaynaklanmaktad├Żr.

 

Stratejik yerlerde olanlara zaten özel ruhsatla her ├żey mubah görülmü├żtü. Ba├żkas├Ż bir içerse onlar iki içecek, onlar├Żn e├żleri mayoyla havuza girerse, “sizin” e├żleriniz bikini ile girecekti. Dahas├Ż, zaten kod adlar├Żyla olu├żturulan iç istihbarat güvenli├░i, emniyet içindeki yap├Żlanmayla sars├Żlmaz ve takibi zor hale gelecekti. Öyle sa├░lam ki, PY kurumunda vuku bulan dört intihar vakas├Ż ne bas├Żnda yer alacak ne de emniyet kat├Żrlar├Żna, oradan kamuoyuna ula├żacakt├Ż. En ufak bir ayk├Żr├Ż tutum ya da “itaatsizlik” zaten ahiret s├Żk├Żnt├Żn├Ż beraber getirecek ve “hizmetin” tokad├Żn├Ż yiyecekti. Yani PY’ya olan herhangi bir olumsuz yakla├ż├Żm, insanlar├Ż do├░rudan Allah’la imtihan edecekti. Allah PY elinde bir korkuluk olmu├żtu.

 

Alamut Kalesi ve Alacakaranl├Żk Ku├ża├░├Ż Nesli (7)

 

Bilgilerin, istihbarat├Żn ve paran├Żn ak├Ż├ż├Żn├Ż sa├░layanlarla, onlarla ne yap├Żlaca├░├Żna dair karar veren imamlar, PY içinde çok kat├Ż, d├Ż├żarda Makyavel rahatl├Ż├░├Żnda idiler. ├Łnsanlar├Ż ├ża├ż├Żrtan da ba├żta bu vebal hissidir. “G├Żybet” cemaatin kendini di├░erlerine kar├ż├Ż korumak, içinde de insanlar aras├Ż muhakemelerini engellemek için kulland├Ż├░├Ż en pratik günahlardand├Żr. Bu yap├Żn├Żn en aç├Żk oldu├░u noktalar, en çok gizlemek istedi├░i ├żey olan noktalard├Żr. Yani, yap├Ż daha kültik ve derinlerde olup bu da yap├Ż mensuplar├Żn├Żn hem kendi aralar├Żndaki hem yap├Żya çekmek istedikleri insanlara bak├Ż├ż├Żndan kaynaklanmaktad├Żr. Örgütsel mant├Ż├░├Ż anlama çabas├Żnda olunca ya tekfir ya d├Ż├żlama ya mahrum b├Żrakma metotlar├Żna maruz kal├Żrd├Ż. Bu argüman o anlamda geçerli├░ini yitiren bir yakla├ż├Żmd├Ż

 

Yap├Żn├Żn kendi içinde ve d├Ż├ż├Żnda ayr├Ż diller kulland├Ż├░├Ż gibi, Türkiye içinde, Amerika’da ve Asya’da ayr├Ż stratejik yakla├ż├Żm ve s├Żzma metotlar├Ż kullanmaktad├Żr. ├Łnsanlara ve kurumlara yakla├ż├Żm├Żnda zaten kazanmak istedi├░i ki├żi ve kurumlar├Żn de├░erleriyle konu├żmakta, kurdu├░u köprüden sonra da kendini klonlamaya ba├żlamaktad├Żr. Bu anlamda Paralel Yap├Ż kendi kutsallar├Ż ve efsaneleriyle mensuplar├Żn├Ż, mensuplar├Ż da aday mensuplar├Ż onlar├Żn de├░erlerini yücelterek güdülemektedir.

 

“S├Żf├Żr çat├Ż├żma” prensibi ile sorgulamalar olursa o sorgu unsurlar├Żn├Żn da zaten Yap├Ż içinde var oldu├░unu ya da Yap├Żn├Żn d├Ż├żar├Ż aç├Żlmayan ama kabullendi├░i de├░erler aras├Żnda oldu├░unu ifade etmektedir. Bu bak├Żmdan, Paralel Yap├Żn├Żn mensubu ya da lideri, çok rahatl├Żkla kutsal kitap” aras├Żnda Marks okumu├ż ya da roman okumu├ż” olabilir. Gizlilik prensibi zaten Yap├Żn├Żn en büyük güdüleme kayna├░├Ż ve d├Ż├żardaki dü├żman├Ż göstererek içerdekini güdüleme prensibidir.

 

Ya├żad├Ż├░├Ż semtten, çal├Ż├żt├Ż├░├Ż ortamlara kadar Yap├Ż mensubu tek bir prensiple güdülenmektedir: Yap├Żya eleman sa├░lama ve Yap├Ży├Ż büyütme. Bu nedenle, gazete ve dergi aboneliklerinden, günlük hayatta farkl├Ż toplant├Żlarda edindi├░i adres ve irtibatlar bu amaçla kullan├Żlmaktad├Żr. ├Łnsanlara yakla├ż├Żmda, robotik bir gülecenlik ve taktiksel bir b├Żkmazl├Żk vard├Żr. Yap├Ż mensubunun, “nefs” diye adland├Żr├Żlarak ├żeytanile├żtirilen, ├żahsiyet anlam├Żnda, ├żahsi fark anlam├Żnda ne varsa yok edilmekte, zamanla Yap├Ż mensubu hem fikir, hem davran├Ż├ż, giyim-ku├żam ve hatta konu├żtu├░u kelimelere kadar seri üretime tabi tutulmaktad├Żr. O art├Żk ulvi bir gaye için, “kendini s├Żf├Żrlam├Ż├żt├Żr” ve s├Żf├Żrlar├Żn bir hükmü de yoktur solda olunca. O halde “bir” ve biricik olarak liderin sa├░├Żnda saf tutarak kendi varl├Ż├░├Żn├Ż ikame ve idame ettirecektir.

 

Zamanla belki fark├Żna bile varmadan, Yap├Ż mensubu, kendini bir istihbarat eleman├Ż gibi görmekte ve öyle çal├Ż├żmaktad├Żr. Edindi├░i, ev ziyaretleri dâhil bilgileri, mutlaka bir üst makamdaki abisine, ablas├Żna ya da imam├Żna aktarmakta, bu ├żekilde Yap├Żn├Żn databank├Ż olu├żmakta ve yeri güldü├░ünden buna müracaat edilmektedir. En küçük semtlere kadar ayn├Ż ├żekilde i├żleyen ve haftal├Żk toplant├Żlarda üst makamlara aktar├Żlan bu bilgiler, bilgi toplayan için terfi imkân├Ż vermekte, ayn├Ż zamanda ödül alaca├░├Ż mekanizmay├Ż ö├░reten bir staj dönemi olmaktad├Żr. Ölçülen sadakat kadar, ölçen h├Żrslar├Żn ödüllendirilmesi böyle olmaktad├Żr.

 

 

 

 


Facebook Facebook Digg Digg Google Google Del.icio.us Del.icio.us twitterTwitter
YORUM YAPIN SÍZ SŢZDE!


Adřnřz (Yorumda g÷rŘnecek) :
Ba■lřk :
Yorumunuz :
 

Di­er Metin BOSNAK Yazřlarř
 
Diger anketlerimiz için tıklayın...
 
TŘm Cumhuriyet ├ťniversitesi Haberleri Išin Tiklayiniz.
 
 
Lütfen haber arşiv tarihi seçiniz.
Copyright Gazi SOFT Haber Yazılimı V1.0.5
Her hakki saklıdır.
Bu Site haber scripti Sistemi kullanilarak Gazi Soft Tarafindan Hazirlanmistir.